Här kan du som lärare använda interaktiva vislets och även lära dig att göra egna. Bloggen är skapad av VISE-projektet som är ett samarbetsprojekt mellan Linköpings universitet, Nationellt centrum för visuell analys och Utbildningsförvaltningen i Norrköpings kommun.

Publikationer



Inom ramen för VISE har ett antal olika forksningspublikationer framställts

Stenliden, L. (2015). Visual Analytics in K 12 Education: Emerging Dimensions of Complexity. International Journal of Social,Education, Economics and Management Engineering 9(2), 2015.

Stenliden, L. (2015). Visual Analytics in K 12 Education: Emerging Dimensions of Complexity. Proceedings: XIII International Conference on Visual Analytics an Information Visualisation (pp. 761-766). World Academy of Science, Engineering and Technology, International Science, London.

Stenliden, L. (2014). Visual StorytellingInteracting in School: Learning Conditions in the Social Science Classroom. (Doctoral dissertation). Linköping: Linköping University Electronic Press.

Stenliden, L. (2013). Understanding Education Involving Geovisual analytics. Journal of Information Technology Education, 12, pp.283-300.

Stenliden, L. (2013). Visuell kultur – barns kreativa och lärande öga (1ed.). In: Ingrid Pramling Samuelsson, Ingegerd Tallberg Broman (Ed.), Barndom, lärande och ämnesdidaktik: (pp. 129-142). Lund: Studentlitteratur.

Stenliden, L. & Jern, M. (2012). How Can We Study Learning with Geovisual Analytics Applied to Statistics? Future Internet, 4(1), pp. 22-41.

Stenliden, L. & Jern, M. (2012). Visual Storytelling – Knowledge and Understanding in Education. Journal of Systemics,Cybernetics and Informatics, 10(5), 7-13.

Stenliden, L. & Jern, M. (2011). Visual Storytelling applied to educational world statistics. Proceedings: EDULEARN 11. 3rd International Conference on Educationand New Learning Technologies, Barcelona, Spain, 4-6 July, 2011 (pp. 983-992).

Stenliden, L. & Jern, M. (2011). Visual Storytelling – Understanding and Knowledge in Education. In: N. Callos, H.-W. Chu, W. Lesso, M.J. Savoie, F. Welsch, C.D. Zinn (Ed.), Proceedings: 2nd International Multi-conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2011,Orlando, Florida: International Institute of Informatics and Systemics.

Stenliden, L. (2010). Educating official statistics using geovisual analytics storytelling methods. In: L. Gómez Chova, D. Martí Belenguer, I. Candel Torres, IATED (Ed.), Proceedings: INTED 2010, International Technology, Education and Development Conference, 2010, March 8-10, Valencia, Spain (pp. 2736-2747).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar